W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Skargi i wnioski

XML A Zmniejsz tekst na stronie A domyślna wielkość tekstu na stronie A Powiększ tekst na stronie

Lead

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków  w Środowiskowym Domu Samopomocy „Walentynka” w Szczecinku

 

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dn. 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. 2021, poz. 735).

2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i  rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. nr 5, poz. 46).
 

Przyjmowanie, rejestrowanie skarg i wniosków

1. W Środowiskowym Domu Samopomocy „Walentynka” w Szczecinku wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez Kierownika we wtorki w godz. 10.00-11.00 i czwartki w godz. 11.00 - 12.00.

2. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej lub ustnie do protokołu.

3. Pracownik Środowiskowego Domu Samopomocy „Walentynka” w Szczecinku, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie Kierownikowi.

4. Rejestr skarg i wniosków prowadzi Kierownik.

5. Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe, telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski od osób fizycznych i prawnych.

6. Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego – anonimy.

7. Rejestr skarg i wniosków uwzględnia następujące rubryki:

a)     liczba porządkowa,

b)     data wpływu skargi/wniosku,

c)     data rejestrowania skargi/wniosku,

d)     adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,

e)     informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,

f)      termin załatwienia skargi/wniosku.

 

Kwalifikowanie skarg i wniosków

1. Kwalifikowania spraw jako skargi i wniosku dokonuje Kierownik.

2. Każda sprawa zakwalifikowana przez Kierownika jako skarga lub wniosek wpisywana jest do rejestru skarg i wniosków.

3. Jeśli z treści  skargi lub  wniosku  nie można ustalić ich przedmiotu, Kierownik wzywa wnoszącego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, o wyjaśnienie lub uzupełnienie z pouczeniem, że nie usunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.

4. Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, następnie pismem przewodnim przesłać odpisy właściwym organom, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopię pisma należy pozostawić w dokumentacji placówki.

5. Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają  bez rozpoznania.
 

Rozpatrywanie skarg i wniosków

1. Skargi/wnioski rozpatruje Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy „Walentynka” w Szczecinku.

2. Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:
a)   oryginał wniosku/skargi,

b)   notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i  
      wynikach postępowania wyjaśniającego,

c)   materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,

d)   odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie
      rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym wysłaniem,

e)   inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.

3. Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
a)     oznaczenie organu, od którego pochodzi,

b)     wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów /wniosków zawartych w  skardze/wniosku.

4. Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w placówce.

5. Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.

6. Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki. Gdy sprawa wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postepowania wyjaśniającego oraz badania akt, powinna być załatwiona w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Sprawy szczególnie skomplikowane załatwia się nie później niż w ciągu 2 miesięcy od wszczęcia postępowania wyjaśniającego.  
 

 

Załączniki: 

Protokół z ustnego przyjęcia skargi/wniosku.